Tips 4 – Match overskriften med trafikkilden

Overskriften er det første vi ser på en nettside. Vil du lykkes med å konvertere, må du være nøye med den. Overskriften må tydelig beskrive hva siden har å by på, og den må matche trafikkilden leseren kom via. Du husker gorillaens misnøye med fruktkurven, og det er her du hjelper den med å finne bananen.

Vær spesifikk

Trafikkilden kan være en bannerannonse, Google AdWords eller lignende. I den lovte du gorillaen en banan. Nå som gorillaen har ankommet, må du vise at det faktisk finnes banan her. Jo mer spesifikk du er i overskriften, desto bedre. Og vær kort og konsis!

I eksempelet under ser du hvordan bannerannonsen og landingssiden for http://highrisehq.com matcher godt. Som du ser er det også god match på alle elementer slik at gorillaen med en gang kjenner igjen bananen.

Highrise eksempel

Eller kanskje du kjenner igjen denne?

ConversionLab eksempel

Støtt opp med en undertittel

Synes du det er vrient å lage en kort overskrift som treffer og sier det som trengs, kan du lage en forlengelse i form av en sekundær tittel. Her kan du gjerne inkludere ekstra tiltalende argumenter som støtter hovedoverskriften.

 Synes du det er vanskelig å matche overskrift med trafikkilden? Del dine erfaringer i kommentarfeltet.